Monday, May 25, 2009

Saksikan Kupasan Mengenai Situasi Politik Malaysia



DI LUAR LINGKUNGAN: "Ke Arah Tontonan Tanpa Had Tanpa Sempadan"

Matangkah Pemikiran Politik Rakyat Malaysia?

Adakah rakyat Malaysia kini sudah matang berpolitik? atau adakah ia sekadar persepsi yang boleh disangkal?
Apakah ukuran kematangan politik di Malaysia?
Apakah punca matang atau dangkalnya politik malaysia?
Apakah ciri-ciri politik matang?
Bagaimanakah mendidik kematangan politik yang lebih tinggi di kalangan rakyat marhein?
Dan banyak lagi perbahasan dan kupasan yang menarik mengenai Kematangan Politik Malaysia termasuk krisis politik terkini yang berlaku di Negeri Perak.

Selepas segala macam polemik dan kerenah politik adakah pemikiran rakyat semakin matang? Ada yang melihat krisis Perak sebagai pembinaan kematangan yang perlu, tetapi apa natijahnya? Siapa yang menerima manfaat kematangan atau kedangkalan ini?
YB Ysmadi Yusuf, Prof Dr Nidzamuddin UKM, Dr Saifuddin UM

Monday, May 25, 2009
Time: 9:00pm - 10:00pm
Location: TV1










HUJAH Di TV9

Naib Presiden PAS, Dato’ Husam Musa dan Naib Presiden Umno, Dato' Ahmad Zahid Hamidi akan bertempur dalam Program Hujah TV 9 pada 26 Mei 2009 (Selasa) jam 9.30 malam.

Saksikan Program popular tersebut yang hoskan oleh Profesor Madya Agus Yusof dengan tajuk “Rasuah Politik” dan akan disiarkan secara langsung oleh TV9.

Sementara itu, esok 25 Mei 2009, Dato Husam akan menyatakan pendiriannya samada akan bertanding bagi mengisi jawatan dalam Pemilihan Kepimpinan PAS yang diadakan pada Jun nanti. Sidang media beliau akan diadakan pada jam 11.00 pagi di Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut.

Begitu juga Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato’ Mahfuz Omar akan turut mengadakan sidang media pada jam 11.30 pagi (25 Mei 2009) bagi menyatakan pendirian menerima penawaran jawatan dalam pemilihan kepimpinan PAS pada Muktamar Tahunan yang dijadualkan pada Jun nanti di Shah Alam.

*Sumber: Jiwo Kelate

No comments:

Post a Comment